Nie wszyscy po szkole średniej idą na studia. Młodzi ludzie bezpośrednio po ogólniaku lub po technikum decydują się na to aby pójść do pracy. W niektórych branżach życia zawodowego wymagane jest jednak posiadane wykształcenie wyższe z ukończonym tytułem licencjatu albo magistra. W jakich dziedzinach pracodawca może wymagać dyplomu ukończenia wyższej uczelni. Z pewnością do takich branż można zaliczyć Informatykę. W bardzo wielu korporacjach, zarówno z jednostkami u nas w kraju jak i tych za granicą pracodawca może przychylniej patrzeć na potencjalnych pracowników, którzy w swoim życiorysie będą mieli uzupełnioną rubrykę wykształcenia z tytułem inżyniera lub magistra.
Czy dyplom jest ważny jeśli chodzi o pracę w branży informatycznej. Z pewnością tak. Jeśli chodzi o branżę o globalne organizacje IT każdy pracownik bez wątpienia powinien mieć dyplom ukończenia szkoły wyższej.
Jak należy rozpoczynać karierę w usługach informatycznych. Wiadomo teraz, że najpierw warto skończyć uczelnię wyższą, najlepiej z tytułem magistra inżyniera a co najmniej inżyniera. Na co można liczyć na pierwszym stanowisku. Bez zbyt dużego doświadczenia każdy pracownik może się spodziewać tego, że od razu nie zostanie mianowany na Projekt Menagera. Do tej pozycji czasem można dochodzić latami. Na pierwsze stanowisko korporacja stawia na helpdesk. Co można się spodziewać po studencie świeżo upieczonym, tuż po studiach. Na pewno taka osoba ma bardzo dużą wiedzę teoretyczną z każdego działu z zakresu Informatyki. Tak naprawdę student na stanowisku helpdesk może stawiać pierwsze kroki w branży usług IT. Dlaczego warto zaczynać karierę z tego wakatu. Na pewno korporacje mają za zadanie przygotować tych świeżo upieczonych studentów do tego aby praca helpdesk dawała możliwości rozwoju. Codzienny kontakt z innymi osobami działu, specjalistami od IT da duże doświadczenie, które może procentować w przyszłości.
Na co może liczyć pracownik po zdobyciu doświadczenia w pracy jako helpdesk(to stanowisko warto określać również jako 1linia wsparcia lub Technical Suport). Bo pracy bez zarzutów, wykonywaniu obowiązków zgodnie z wewnętrznym regulaminem firmy osoba może się spodziewać możliwego awansu. W tym przypadku helpdesk w dość szybkim tempie może rozpoczynać już na drugiej linii wsparcia. Po kilku latach doświadczenia na tych liniach, jako wsparcie dla użytkownika można się spodziewać awansu do trzeciej ostatniej linii wsparcia.
Jednak wracając do samego początku co należy zrobić aby tak właściwie otrzymać swoją pracę na helpdesk, jakie umiejętności są przydatne na tej pozycji. Pracownik powinien być przede wszystkim elastyczny z wysokimi umiejętnościami komunikacyjnymi. Jeśli chodzi o korporacje międzynarodowe to tutaj jako helpdesk w bardzo wielu przypadkach rozmowy dotyczą będą pomocy użytkownikom w języku nie tylko polskim(ojczystym) ale również angielskim oraz niemieckim. Aby móc starać się do pracy na tym wakacie warto również mieć język angielski na poziomie komunikatywnym.